Renault sürpriz yeni modelini tanıttı
Renault Fluence'ın Dünya lansmanı 15 Eylül 2009 günü Frankfurt Otomobil Fuarında gerçekleştirilecek
01 Eylül 2009 Salı, 03:55
Oyak Renault, yaşanan ekonomik krize rağmen 110 milyon Avro'luk
yatırımla sadece Bursa'da üretilecek olan Fluence modelini tanıttı.
Renault'un Nissan ile birlikte üreteceği C segmentindeki sedan
otomobili Fluence, görücüye çıktı. Yeni Renault Symbol, 3 ve 5 kapılı
Clio hatcbak ve Clio Grand Tour ile aynı bantta üretilecek beşinci araç
olacak Fluence'nin tanıtımı Oyak Renault Bursa Fabrikası'nda Genel
Müdür Tarık Tunalıoğlu, Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, Proje
Direktörü Teoman Yücel ve Samir Cherfan'ın katıldığı bir basın
toplantısıyla yapıldı. Bursa'da yılda 100 bin adet üretilerek, 100'den
fazla ülkeye ihraç edilecek olan Fluence'nin devreye girmesiyle 6 yılda
518 bin adet üretimle rekora imza atan Megane Sedan'ın üretimine ise
son verilecek. Fluence, yılda 100 bin adet üretilip, 100'den fazla
ülkeye ihraç edilecek.
Yüzde 56'sı yerli olan Fluence'nin lansmanı ise 15 Eylül'de Frankfurt
Otomobil Fuarı'nda gerçekleştirilecek. Araç, Kasım ayında da Türkiye'de
satışa sunulmaya başlanacak.
Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, Fluence projesinin Türk
ekonomisine olan inancının göstergesi olduğunu belirterek; "Renault,
Türk ekonomisinin yaşadığı zor dönemde bile ürün gamının en iyi ve en
yeni modelini Türkiye'de üretme kararlığıyla güvenini bir kez daha
gösterdi" dedi.
Genel Müdür Tarık Tunalıoğlu, Türkiye'nin Renault'un öncelikli
hedeflerinden biri olan uluslararası büyüme stratejisinin kalbinde yer
aldığını söyledi. Reault'un dakikada bir araç üretme kapasitesine sahip
olduğunu belirten Renaul Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, şunları söyledi:
"Oyak Renault performans açısından yılda 360 bin araç, yani dakikada
bir araç üretme kapasitesine sahip büyük ve son derece rekabetçi bir
üretim tesisidir. Batı Avrupa dışındaki en büyük üretim kapasitesine
sahip tesislerinden biridir. Türkiye'de üretilen iki otomobilden biri
Bursa Oyak Renault Otomobil Fabrikası'nda üretiliyor. Türkiye'den ihraç
edilen iki binek otomobilden biri Renault markası taşıyor. Oyak-Renault
Doğve BatıAvrupa, Orta Doğ ve Körfez ülkeleri, Orta Asya Türk
Cumhuriyetleri ve Kuzey Afrika olmak üzere 100'un üzerinde ülke'ye
ihracat yapıyor"
TÜRKİYE'DE ÜRETME KARARI GÜVENİN GÖSTERGESİ
Fluence Projesi için 110 milyon AVRO'luk yatırım yapıldığını
kaydeden Genel Müdür Tunalıoğlu, "Bu Türkiye'ye güven demektir.
Renault, Türkiye'ye her zaman inandı, güvendi. Renault, yeni modelini
Türkiye'de üretme kararı bu güvenini bir kez daha kanıtladı. Yeni
projenin hedeflerine ulaşma yolunda Oyak Renault çalışına ve yönetimine
güvenim tamdır" şeklinde konuştu.
KRİZE RAĞMEN İŞÇİ ÇIKARMADAN DEVAM ETTİK
Genel Müdür Tarık Tunalıoğlu, krize rağmen yatırım yaptıklarını ve
bunun meyvesini alcaklarına inandıklarını sözlerine eklerken, "Bu
yatırım kriz zamanında yapıldı. Önemli olan kriz sonrasına hazır olmak.
2008'de üretim rakamımız 360 bin kapasiteye rağmen 286 binde kaldı.
Önümüzdeki yıl da 360 bin rakamını yakalayacağımızı düşünmüyoruz. Ama
2010 yılında 3.vardiyayı kaybetmeyeceğimizi de biliyoruz. Krize rağmen
ciddi manada vardiya azaltıp işçi çıkarmadık" dedi.
KASIM AYINDA TÜRKİYE YOLLARINDA
Oyak Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar ise lansmanı 15
Eylül'de Frankfurt Oto Fuarı'nda Show'da yapılacak Fluence'nin Kasım
ayında Türkiye'de satışa sunulacağını söyledi.
İbrahim Aybar, Fluence'in, tüm dünyada sadece Türkiye'de üretilip, dünyaya satılacağına dikkat çekerek, şöyle dedi.
"Dinamik, akıcı, sıradışı tasarımıyla kullanıcısına prestij
kazandıracak. Otomotiv sektöründeki dengeleri değşitirip kısa sürede
Türkiye'nin en çok tercih edilen otomobili olacak. Renault, Türkiye'ye
son derece güven duyuyor. 94'te krize rağmen Megane'nin üretimi
Türkiye'de kararlaştırıldı. 2001 krizinin hemen ardından 2003'te Sedan
2 üretime başlandı. Türkiye'de 6 yılda 143 bin satıldı. 518 bin adet
üretildi. Oyak Renault'un üçüncü rekorunu kırdı. Başarımız ortada.
Piyasada iniş çıkışlara göre değil, doğru zamanda dünyaya otomobil
üretiyoruz. Renault da yatırımlarını buna göre yapıyor. Fluence'nin
fiyatı da gerçekten rekabetçi olacak"
FLUENCE'NİN YARIDAN FAZLASI YERLİ
Oyak Renault Fabrika Proje Direktörü Teoman Yücel ise Fluence'nin,
zorlu yol şartlarına göre tasarlanmış, kendi sınıfının en çekici ürünü
olmayı hedeflediğini anlattı. Yücel, "Sportif, sağlam ve konforlu
Fluence, 28 aylık süreçten geçti. Bu projeyi gerçekleştirmek için Bursa
Oyak Renault Fabrikası'nın seçilmesinde, Türk mühendis ve işçisinin
yüksek eğitim seviyesi, tecrübesi, maliyetlerin rekabetçi oluşu, yüksek
üretim kapasitesi, çevre ve kalite standartlarına uygun oluşu en etken
unsurlardı" dedi.
Fluence'nin 110 milyon Avro tutan yatırımların yaklaşık 54 milyon
Avro'sunun üretim kalıplarına, 37 milyon Avro'sunun 48 yerli
imalatçıya, 35 milyon Avso'su ise proses kalıplarına harcandığı
bildirildi. Fluence'nin Dünya genelindeki yatırım miktarı ise 250
milyon Avro. Fluence'nin yerlilik oranı ise yüzde 56 olarak belirlendi.
Çin, Japonya, Kore ve Tayvan, Romanya, Polonya ve Bulgaristan'dan parça
temini yapılacak. Biz Türkiye'deki imalatçıları da var gücümüzle
destekliyoruz" dedi. Türk mühendis ve işçisi, Fluence için 45 bin saat
eğitim görükken, aracın yaşlandırma çalışmalarında da 340 bin kilometre
yol kat edildiği belirtildi.
Uğur USLUBAŞ / BURSA (AHT)
Renault Fluence'ın Dünya lansmanı 15 Eylül 2009 günü Frankfurt Otomobil Fuarında gerçekleştirilecek
01 Eylül 2009 Salı, 03:55
Oyak Renault, yaşanan ekonomik krize rağmen 110 milyon Avro'luk
yatırımla sadece Bursa'da üretilecek olan Fluence modelini tanıttı.
Renault'un Nissan ile birlikte üreteceği C segmentindeki sedan
otomobili Fluence, görücüye çıktı. Yeni Renault Symbol, 3 ve 5 kapılı
Clio hatcbak ve Clio Grand Tour ile aynı bantta üretilecek beşinci araç
olacak Fluence'nin tanıtımı Oyak Renault Bursa Fabrikası'nda Genel
Müdür Tarık Tunalıoğlu, Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, Proje
Direktörü Teoman Yücel ve Samir Cherfan'ın katıldığı bir basın
toplantısıyla yapıldı. Bursa'da yılda 100 bin adet üretilerek, 100'den
fazla ülkeye ihraç edilecek olan Fluence'nin devreye girmesiyle 6 yılda
518 bin adet üretimle rekora imza atan Megane Sedan'ın üretimine ise
son verilecek. Fluence, yılda 100 bin adet üretilip, 100'den fazla
ülkeye ihraç edilecek.
Yüzde 56'sı yerli olan Fluence'nin lansmanı ise 15 Eylül'de Frankfurt
Otomobil Fuarı'nda gerçekleştirilecek. Araç, Kasım ayında da Türkiye'de
satışa sunulmaya başlanacak.
Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, Fluence projesinin Türk
ekonomisine olan inancının göstergesi olduğunu belirterek; "Renault,
Türk ekonomisinin yaşadığı zor dönemde bile ürün gamının en iyi ve en
yeni modelini Türkiye'de üretme kararlığıyla güvenini bir kez daha
gösterdi" dedi.
Genel Müdür Tarık Tunalıoğlu, Türkiye'nin Renault'un öncelikli
hedeflerinden biri olan uluslararası büyüme stratejisinin kalbinde yer
aldığını söyledi. Reault'un dakikada bir araç üretme kapasitesine sahip
olduğunu belirten Renaul Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, şunları söyledi:
"Oyak Renault performans açısından yılda 360 bin araç, yani dakikada
bir araç üretme kapasitesine sahip büyük ve son derece rekabetçi bir
üretim tesisidir. Batı Avrupa dışındaki en büyük üretim kapasitesine
sahip tesislerinden biridir. Türkiye'de üretilen iki otomobilden biri
Bursa Oyak Renault Otomobil Fabrikası'nda üretiliyor. Türkiye'den ihraç
edilen iki binek otomobilden biri Renault markası taşıyor. Oyak-Renault
Doğve BatıAvrupa, Orta Doğ ve Körfez ülkeleri, Orta Asya Türk
Cumhuriyetleri ve Kuzey Afrika olmak üzere 100'un üzerinde ülke'ye
ihracat yapıyor"
TÜRKİYE'DE ÜRETME KARARI GÜVENİN GÖSTERGESİ
Fluence Projesi için 110 milyon AVRO'luk yatırım yapıldığını
kaydeden Genel Müdür Tunalıoğlu, "Bu Türkiye'ye güven demektir.
Renault, Türkiye'ye her zaman inandı, güvendi. Renault, yeni modelini
Türkiye'de üretme kararı bu güvenini bir kez daha kanıtladı. Yeni
projenin hedeflerine ulaşma yolunda Oyak Renault çalışına ve yönetimine
güvenim tamdır" şeklinde konuştu.
KRİZE RAĞMEN İŞÇİ ÇIKARMADAN DEVAM ETTİK
Genel Müdür Tarık Tunalıoğlu, krize rağmen yatırım yaptıklarını ve
bunun meyvesini alcaklarına inandıklarını sözlerine eklerken, "Bu
yatırım kriz zamanında yapıldı. Önemli olan kriz sonrasına hazır olmak.
2008'de üretim rakamımız 360 bin kapasiteye rağmen 286 binde kaldı.
Önümüzdeki yıl da 360 bin rakamını yakalayacağımızı düşünmüyoruz. Ama
2010 yılında 3.vardiyayı kaybetmeyeceğimizi de biliyoruz. Krize rağmen
ciddi manada vardiya azaltıp işçi çıkarmadık" dedi.
KASIM AYINDA TÜRKİYE YOLLARINDA
Oyak Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar ise lansmanı 15
Eylül'de Frankfurt Oto Fuarı'nda Show'da yapılacak Fluence'nin Kasım
ayında Türkiye'de satışa sunulacağını söyledi.
İbrahim Aybar, Fluence'in, tüm dünyada sadece Türkiye'de üretilip, dünyaya satılacağına dikkat çekerek, şöyle dedi.
"Dinamik, akıcı, sıradışı tasarımıyla kullanıcısına prestij
kazandıracak. Otomotiv sektöründeki dengeleri değşitirip kısa sürede
Türkiye'nin en çok tercih edilen otomobili olacak. Renault, Türkiye'ye
son derece güven duyuyor. 94'te krize rağmen Megane'nin üretimi
Türkiye'de kararlaştırıldı. 2001 krizinin hemen ardından 2003'te Sedan
2 üretime başlandı. Türkiye'de 6 yılda 143 bin satıldı. 518 bin adet
üretildi. Oyak Renault'un üçüncü rekorunu kırdı. Başarımız ortada.
Piyasada iniş çıkışlara göre değil, doğru zamanda dünyaya otomobil
üretiyoruz. Renault da yatırımlarını buna göre yapıyor. Fluence'nin
fiyatı da gerçekten rekabetçi olacak"
FLUENCE'NİN YARIDAN FAZLASI YERLİ
Oyak Renault Fabrika Proje Direktörü Teoman Yücel ise Fluence'nin,
zorlu yol şartlarına göre tasarlanmış, kendi sınıfının en çekici ürünü
olmayı hedeflediğini anlattı. Yücel, "Sportif, sağlam ve konforlu
Fluence, 28 aylık süreçten geçti. Bu projeyi gerçekleştirmek için Bursa
Oyak Renault Fabrikası'nın seçilmesinde, Türk mühendis ve işçisinin
yüksek eğitim seviyesi, tecrübesi, maliyetlerin rekabetçi oluşu, yüksek
üretim kapasitesi, çevre ve kalite standartlarına uygun oluşu en etken
unsurlardı" dedi.
Fluence'nin 110 milyon Avro tutan yatırımların yaklaşık 54 milyon
Avro'sunun üretim kalıplarına, 37 milyon Avro'sunun 48 yerli
imalatçıya, 35 milyon Avso'su ise proses kalıplarına harcandığı
bildirildi. Fluence'nin Dünya genelindeki yatırım miktarı ise 250
milyon Avro. Fluence'nin yerlilik oranı ise yüzde 56 olarak belirlendi.
Çin, Japonya, Kore ve Tayvan, Romanya, Polonya ve Bulgaristan'dan parça
temini yapılacak. Biz Türkiye'deki imalatçıları da var gücümüzle
destekliyoruz" dedi. Türk mühendis ve işçisi, Fluence için 45 bin saat
eğitim görükken, aracın yaşlandırma çalışmalarında da 340 bin kilometre
yol kat edildiği belirtildi.
Uğur USLUBAŞ / BURSA (AHT)